2015. május 8., péntek

Piros Pünkösd napján



  Ani, a Parókia konyhája című blog tulajdonosa a Pünkösd jegyében indított játékot, melyet az Evangélikus Egyház honlapja is támogat.
  Célja, hogy felhívja a figyelmet a Pünkösd jelentőségére és méltó megünneplésére. Mivel a blogja gasztroblog, a feladatok is ilyen jellegűek: ételek, melyek szimbolikusan megidézik a Pünkösdkor történteket.
  Az egyik feladat: flambírozott húsos főétel körettel - itt a lángok emlékeztetnek a Szentlélek kiáradására.
  A másik feladat: olyan desszert vagy sütemény, amely sok kis részből áll, mégis egységes egész. A játék részletes leírása a
     http://korsocska.blogspot.hu/  címen található.

Flambírozott tárkonyos sertésszelet

Hozzávalók:  1 kg sertéskaraj csont nélkül, felszeletelve, vagy sertéscomb, ha szép szeleteket   
                       lehet belőle vágni
                     1 fej vöröshagyma
                     1 szál sárgarépa
                     1 likőröspohár konyak vagy más égetett szeszes ital
                     1 dl fehér bor
                     2 szál tárkony (vagy 2 mokkáskanál szárított)
                     őrölt bors
                     1 dl tejföl
                     1 tojássárgája
                     3 dkg vaj
                     1-2 evőkanál olaj
                     

Elkészítése:  A sertéshúst felszeleteltem, kivertem, a szeleteket kissé megsóztam, majd őrölt borssal megszórtam  A vajat felolvasztottam, hozzáöntöttem az olajat, és a megforrósított zsiradékban megpirítottam a hússzeleteket. Az átpirított húst jénai tálba szedtem. Az utolsó szeletek pirításakor a húst leöntöttem a szesszel és meggyújtottam, hogy lánggal égjen.(Lehet gyufával. vagy a serpenyőt ügyesen megbillentve, a gázlánggal - én most így csináltam) A lángot hagytam magától kialudni. A húsok átpirítása után maradt zsiradékon kissé átpároltam a karikára vágott hagymát és a sárgarépát, majd felöntöttem a borral, rászórtam a szárított tárkonyt és a jénaiban lévő hússzeletekre öntöttem A tálat befedtem alufóliával és sütőben kb. egy óra hosszat pároltam.
                   Amikor a hús megpuhult, a szeleteket meleg tálra szedtem a levéből pedig mártást készítettem:  a tojássárgájával elkevert tejfölt a hús levével jól elkevertem, de ezzel már nem forraltam fel, csak jól átmelegítettem.

Tálalás :  Rizskörettel és a mártással tálaltam. Saját termésű bort ittunk hozzá, ezzel készült a hús is.
              

Rizsköret, ahogy én készítem : a rizst 2-3-szor meleg vízzel, majd 2-3-szor hideg vízzel átmosom. Lábasban 2-3 evőkanál olajon átpirítom, majd kétszer annyi vizet (vagy húslevest)öntök hozzá, mint amennyi a rizs volt. Megsózom, majd fedő alatt addig párolom, míg a levét majdnem teljesen elfövi.
Ekkor jénai tálba borítom és befedve a sütőben készre párolom( ez már csak néhány perc)





                                                Flambírozás a serpenyőben 



                                                     Flambírozás a tányéron 




 Jó étvágyat!


 Most következik a desszert! Amikor elolvastam a feladatot, hirtelen gondolkodóba estem, mi is lehetne a kívánalmaknak megfelelő édesség, aztán megvilágosodtam, hogy tavasz van, itt az eperszezon. Már csak el kellett döntenem, hogy milyen módon készítsem el. 

Epres millefeuille

Hozzávalók:  1 csomag mirelite levelestészta
                     25 dkg földieper
                     25 dkg mascarpone
                     1-2 evőkanál tejszínhab
                     2-3 evőkanál porcukor
                     1 fél vaníliarúd belseje
                     szeletelt mandula

Elkészítése:  A levelestésztát felengedés után vékonyra nyújtottam és hosszúkás lapocskákra vagdostam (24 db lett) A lapocskákat forró sütőben 10-12 percig, világosra sütöttem.
                    A mascarponet kikevertem a porcukorral és a vaníliával, majd hozzákevertem a tejszínhabot is.  Az epret megmostam, egy részét kettévágtam, néhányat pedig apróra vagdostam.
A krémet kétfelé osztottam, az egyik fele maradt simán, a másik felébe belekevertem az apróra vágott epret.
                    A kihűlt tésztára ráhalmoztam a sima krémből annyit, hogy nagyjából 2 cm magas legyen,  majd erre raktam a félbevágott epreket.  Ezután még egy tésztalap következett, amire az epres krém került, végül befedtem a harmadik tésztalappal. A tészta tetejét porcukorral szórtam meg, tettem rá egy  tejszínhabrózsát és eperrel díszítettem, aztán szórtam még köré egy kis pirított mandulát.
                 



                                         Friss ropogós, lágy krémes, illatos finomság                

Nem olyan bonyolult (ez a leírásból is látszik), mint amilyen mutatós és finom , érdemes elkészíteni .
                        
                               Mindenkinek kellemes Pünkösdi Ünnepeket kívánok!
 

 

 

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok, nagyon mutatós ételt készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves megjegyzést, a Tied is nagyon szép, különleges és finom étel.
      Igazán lovagias vagy, ha esetünkben lehet ezt mondani.

      Törlés